Fruitvlaai



Ingrediënten;
Deeg;
-          350 gram meel
-          200 gram boter
-          1 lepel suiker
-          halve ei 
Banketbakkersroom;
-          ½ liter melk
-          3 eetlepels maïzena  (als je geen maïzena hebt kan je ook meel gebruiken)
-          2 eieren
-          2 eetlepels suiker
-          1 vanillesuiker
Versiering;
-          2 perziken
-          2 kiwi’s
-          1 banaan
-          Handje vol kersen
-          Nappage

Bereidingswijze;
Verkruimel de meel met de boter en poedersuiker, zorg dat de boter goed verdeeld is. Voeg nu de halve geklutste ei toe en meng dit tot een samenhangende deeg (je moet het niet kneden). Doe het nu in een plasticzak en leg het in de koelkast.
Maak ondertussen de banketbakkersroom klaar, breng de melk aan de kook in een steelpan, doe in een aparte kom de eieren, suiker, maïzena & vanillesuiker, meng dit met elkaar. Als de melk gekookt is voeg je een beetje melk aan het ei mengsel toe, meng dit goed met elkaar, en giet het vervolgens in de steelpan bij de overige melk, blijf nu roeren totdat het kookt en dik is, haal het nu van het vuur en giet het in een glazen kom, bedek het met plasticfolie (zodat er geen vel gaat ontstaan) en laat afkoelen.
Pak nu het deeg en rol het uit, leg het in de bakblik (ik had geen vlaai bakblik, dus heb ik het in een springvorm gedaan.) prik het deeg met een vork, leg er vervolgens bakpapier op en doe hierop kikkererwten (die had ik ook niet in huis, dus heb ik maar gedroogde tuinbonen gebruikt hihi). Doe het nu in de oven voor ongeveer een kwartier op 200 graden, haal het er nu uit, verwijder de bakpapier en tuinbonen en doe het weer terug in de oven voor ongeveer 5 minuten, totdat je een mooi goud/bruin kleurtje krijgt.
Haal het nu uit de springvorm, en leg het op een bord giet de banketbakkersroom erin. Snij de fruit in partjes en versier hiermee de taart, ik heb eerst een rondje gemaakt met perziken daarna kiwi, daarna banaan, en als laats heb ik het versiert met wat kersen.


Als je hiermee klaar bent warm je wat nappage op en besmeer je het ermee voor een extra mooie glans.
ps; Ik krijg heel vaak de vraag van wat nappage is, dit is een glansspul met een fruitig smaakje. Ik koop het zelf gewoon hier in Marokko, je kan in Nederland '' taartina'' van dr.oetker kopen, dat is ongeveer hetzelfde.