Zomer 2014



Lieve lezers,
Dit is even een apart artikel, iets wat jullie niet van mij gewend zijn, Ik heb deze zomer bijna geen recepten online gezet omdat ik het altijd superdruk heb in de zomer maanden met familie, bruiloften en bezoek, vandaar dat ik nu dit artikel maak om het een beetje goed te maken. In dit artikel zal ik alle food en vakantie foto’s zetten met een korte samenvatting erbij.

Eind juni zijn wij als gezin een weekje naar tanger & rabat geweest.

Tanger;
Geluk dat ik heb heeft mijn oom een bakkerij in Tanger, we genoten volop van al het lekkers ,

oeps hier kon ik niet wachten en heb ik stiekem al een hap genomen. 
Naast het geluk dat oom een bakkerij heeft, ben ik eigenlijk nog veel gelukkiger met mijn tante, want wat kan zij lekker koken, ik heb serieus nog nooit iemand ontmoet die zo lekker kan koken, ik geniet echt van de simpelste dingen bij haar zij kan ze heerlijk klaar maken!

Tajine van vlees en groente met een simpele salade
Kip uit de oven met amandelen, olijven en eieren
Pasta salade & wortel/sperziebonen salade (tip voeg mayo aan het originele recept toe en het wordt veel lekkerder)
Aardappelsalade & een simpele salade
Ik heb heerlijk genoten van mijn dagen in tanger, ben niet veel naar buiten geweest maar dat maakte me niet uit, gezelligheid met familie is veel meer waard voor mij.


Rabat;
We zijn ook nog 1 dagje naar Rabat geweest.

Sawm3at Hassan, oftewel pilaar van hassan, Dit is een hele oude moskee waarvan alleen nog maar de pilaren van over zijn, ze hebben het wel heel mooi gerenoveerd. 





hier ligt de koning, zijn broer en neef begraven (als ik het goed heb)

Nadat we terug waren vanuit Rabat zijn we naar huis (Alhoceima) gegaan. 


Ied lfitr (Suikerfeest);
Mijn koekjes deze ied.
Na het Suikerfeest had ik een bruiloft van me nicht in het dorp. Ik ben sindsdien bij haar gebleven om haar te helpen met de voorbereidingen en om de laatste dagen met haar door te brengen. Wij zijn erg hecht met de familie, mijn nichten zie ik als mijn zussen hamdolilah. We hebben het erg druk gehad, veel gelachen, gehuild etc., maar denk met een glimlach terug aan die tijd. 

Bij een bruiloft horen natuurlijk koekjes, heel veel koekjes, en wat kan er nou lekkerder zijn dan zelfgemaakte koekjes.


Kippen schoonmaken hoort er ook bij helaas…

En fruit wassen en in borden sorteren

Henna traditie, een klomp suiker in meel stoppen en versieren met eieren.
Een witte vlag met gekleurde bloemen er bovenop dat is de vlag van de bruid, deze hang je de dag van de bruiloft op en neemt de bruid mee naar haar bruidegom. Ik vind dit zo iets moois het straalt pure schoonheid uit, ik weet niet wat het precies is maar ik hou van bruidsvlaggen hahah.
Vlees met pruimen & olijven

Kippen met amandelen, eieren en olijven. 

Eenmaal terug heb ik het weer erg druk gehad met mijn eigen bezoek. 
Geniet hieronder van mijn gerechten, en die van mijn familie.

Sardine met paprika, tomaat en ui in de oven


Fruitsalade

Sinasappelkwarktaart met wortelsap

Aardappelbroodjes

Pizza

Tonijn uit de oven met zoete aardappel, swa en gebakken vis


Kip uit de oven

Sharmilla (tomatensaus) met gebarbecued sardien, friet en salade

Spinazieovenschotel, tuinbonen met doperwten & gebakken vis

Glaasjes met flan, biscuit en fruit


Raibi crème taart

Turkse pizza


Niets is lekkerder als verse vis op de grillplaat

Kip uit de oven... Hahah ik dacht laat ik eens ook een after foto plaatsen


Chocoladecake met banketbakkersroom & appel/flancake

Sharmilla (tomatensaus), rijst, spinazie, gekookte aardappels, gebakken vis & salade

Kikkererwten met vlees in saus & gebakken vis

Vlees spiesjes met thee

Pastasalade

Couscous met uien, rozijnen, en kippenvleugeltjes

Meloen met druiven

Chocoladecake met banketbakkersroom


Kumpir! (wat was ik hier verslaafd aan in de ramadan, heerlijk)

Friet met uien, tomaten en ei, heerlijk is het dit maak ik altijd op me luie dag

Koekjes gemaakt voor mijn tante, ze heeft ze meegenomen naar Frankrijk







Ik ben ook een paar keer buiten wezen eten ;

Sandwich aan zee

Ijscoupe


Sardine, linzensoep & een salade

Sandwich (boqadiyo) van Tamassint, dit is werkelijk de lekkerste boqadiyo ever, ze maken hem hier zo lekker en heel goedkoop 5 dh oftewel 50 cent

Oeps vergeten een foto te maken dan maar van de restjes haha;
Een worst/champignon pizza ofziets haha, het heet 4 seizoenenpizza

Tonijnpizza

Pizza margeritha

Slagroomtaartjes

Hier komt die dan, ik heb een turkse pizza in hoceima gevonden oké hij smaakt niet helemaal zoals bij de turk, maar hé, hij lijkt wel een beetje.

En tot slot nog wat foto’s van Alhoceima zelf;




















mijn 2 poesjes <3

Dit was mijn artikel ik heb het met veel plezier en liefde gemaakt, laat me vooral weten wat jullie ervan vonden in een reactie, willen jullie zo iets vaker zien of hebben jullie toch liever alleen maar recepten? Mijn nederlands is helaas ook niet meer zo goed, dus mocht je wat fouten zien laat het me vooral weten.  Mocht je verder hier iets zien waarvan je graag het recept en of meer informatie wilt hebben laat het dan achter in een reactie.

Liefs Maryam